location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding
subaru play video

Eyesight

MAAILMAKLASSI KUULUV SUBARU JUHIABI TEHNOLOOGIA

Subaru usub KÕIKEHÕLMAVA OHUTUSE ideesse ja selle oluliseks põhimõtteks on õnnetuste ennetamine, mille saavutamiseks tehakse pingsat arendustööd. Just selle eesmärgiga on loodud EyeSight*1, Subaru teedrajav juhtimise abisüsteem. Justkui kahe paari prillidega, jälgib EyeSight kahe stereokaamera abil eesolevat, tajudes ümbrust kolmemõõtmeliste kõrgresolutsioonis värvikujutistena, peaaegu nagu inimsilm. Kasutades kahe kaamera salvestusi objektide täpse kuju, kiiruse ja kauguse määramiseks, suudab süsteem tuvastada mitte ainult autosid, vaid ka mootor- ja jalgrattaid ning jalakäijaid.*2 Võimaliku ohu korral hoiatab süsteem juhti ja vajadusel rakendab õnnetuse vältimiseks pidurid. Selliste arenenud turvarakendustega leevendab EyeSight juhi tähelepanukoormat ja ning suurendab Outbackis sõites sinu turvatunnet.

1. Kohanduv kiirushoidik

EyeSight mitte ainult ei hoia juhi poolt soovitud püsikiirust nagu tavaline kiirushoidik, vaid on suuteline kohandama sõiduki kiirust vastavalt eesliikuja kiiruse muutustele ning hoidma eesoleva sõidukiga fikseeritud distantsi. Kohanduv kiirushoidik juhib mootori, ülekandesüsteemi ja pidurite tööd, et hoida liiklusvooga sama kiirust. Funktsioon toimib laias kiirustevahemikus, alates umb 0 km/h kuni 180 km/h. Ennekõike kiir- ja maanteedel kasutamiseks mõeldud kohanduv kiirushoidik tuvastab eessõitva auto ja selle pidurituled ja aitab pikkadel sõidudistantsidel sõita mugavalt samas tempos aeg-ajalt kiirust muutva liiklusvooga.

3. Eesoleva sõiduki liikumismärguanne

Kui oled teise auto taga peatunud ning EyeSight tuvastab eesoleva sõiduki paigaltvõtu, annab süsteem juhile helisignaali ja vilkuva märgutulega teada vajadusest samuti liikuma hakata.

4. Sõidurajal püsimise abisüsteem

Sõites kiir- või maanteel ning sarnastes tingimustes, aitab sõidurajal püsimise abisüsteem stereokaamera abil jälgida teekattemärgistust ning tuvastada, kui sõiduk hakkab rajalt välja kalduma. Kiirustel umbes 65 km/h ja enam, võib süsteem ohutuse tagamiseks aidata rooli pöörates vältida oma sõidurajalt väljumist.

5. Kokkupõrget ennetav pidurdussüsteem*2

Tuvastades võimaliku kokkupõrkeohu eesoleva sõiduki või muu objektiga, hoiatab kokkupõrget ennetav pidurdussüsteem juhti helisignaali ja näidikupaneelil vilkuva märgutulega. Kui juht eesolevast objektist kõrvale ei põika, rakendab süsteem automaatselt pidurid löögijõu vähendamiseks või võimalusel ka kokkupõrke ärahoidmiseks. Kui juht teeb kõrvalepõike, siis rakenduv pidurdusabi süsteem on abiks kokkupõrke vältimisel.

6. Kokkupõrget ennetav gaasivähendus 

Kui EyeSight on tuvastanud vahetult auto ees oleva takistuse, aga juht tagurdamise asemel lülitab sisse edasikäigu, siis annab gaasivähenduse turvasüsteem mitu lühikest hoiatussignaali, vilgutab märgutuld ja vähendab mootori võimsust, et aidata vältida otsasõitu eesolevale takistusele.

*1 Juhiabi süsteem EyeSight ei pruugi alati toimida optimaalselt kõikides ettetulevates liiklustingimustes. Autojuhil on alati vastutus liigelda ohutult ja tähelepanelikult ning jälgida liikluskorraldusvahendite märguandeid. Juhiabi süsteemi efektiivsus sõltub paljudest asjaoludest, nagu sõiduki hooldus, ilma- või teeolud. Süsteemi detailne kasutusõpetus ning käesolevas materjalis käsitletud EyeSight funktsioonide piirangud on välja toodud auto Kasutusjuhendis.

*2 Kokkupõrget ennetav pidurdussüsteem ei pruugi toimida igas olukorras. Sõltuvalt objektide kiiruste erinevustest, objekti kõrgusest ning muudest asjaoludest, ei pruugi igas situatsioonis olla täidetud kõik vajalikud tingimused EyeSight’i optimaalseks tööks.