location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

uudis

Subarul valmis viieteistmiljones boksermootor

Subaru jõudis 2015. aasta veebruaris muljetavaldava verstapostini – valmis viieteistmiljones Subaru boksermootor, millel on horisontaalselt üksteise vastu paigutatud silindrid.

 

Mais 1966 võttis Subaru oma väikeauto Subaru 1000 jõuallikana kasutusele vesijahutusega neljasilindrilise mootori, mille korpus oli alumiiniumist ning silindrid horisontaalselt üksteise vastu paigutatud. Seda tüüpi mootor on olnud nüüdseks tootmises juba peaaegu 49 aastat.

 

Boksermootori kõige iseloomulikumaks jooneks on horisontaalselt asetatud silindrid.Sellisel paigutusel on palju eeliseid.Kuna kolvid on sümmeetriliselt vastakuti, on mootor peaaegu vibratsioonivaba.Jõuallika lame ja madal profiil annab sõidukile madala raskuskeskme, mis suurendab stabiilsust ja parandab juhitavust.

 

Sel kuul jõudis Subaru veel ühe tähelepanuväärse teetähiseni – ettevõttel valmis neljateistmiljones sümmeetriline nelikveosüsteem (AWD), mida kasutati esimest korda septembris 1972 mudeli Subaru Leone 4WD Estate varustuses.

 

„Boksermootor, sümmeetriline veoskeem ja nelikvedu on Subaru põhiväärtused, mis on omased igale tõelisele Subarule.See tehnoloogia on enam kui nelja kümnendi jooksul pälvinud miljonite Subaru omanike kiidusõnu ning ettevõte on seda aastate jooksul pidevalt edasi arendanud,” lausus SUBARU Nordic AB Balti piirkonna juht Ringo Rahumeel.