location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

uudis

Reaalse kütusekulu testis oli Subaru esireas

  • Auto, Motor und Sport testis autode tegelikku kütusekulu
  • Ainult viis marki näitasid oma ametlikult tituleeritud näitajatest paremaid tulemusi

Hiljuti avaldati Saksamaal tehtud reaalse kütusekulu katse tulemused, mille kohaselt olid vaid viis marki suutelised enda väljakuulutatud näitajaid ületama. Selle ausa koorekihi kuuluv Subaru tõestas, et ehitab autosid selleks, et need saavutaksid häid tulemusi reaalelus ning mitte laboris. 

Saksamaa ajakirja Auto Motor und Sport uusimas väljaandes (nr 26/2015) avaldati artikkel selle kohta, kuidas autotootjad vastavad enda väljakuulutatud heitkoguse ja kütusekulu normidele. Katses jõudis Subaru nende väheste autotootjate hulka, kelle sõidukid tarbivad ametliku Euroopa sõidutsükliga (NEDC) võrreldes palju vähem kütust.

Katse parimad tulemused saavutasid Jaguar ja Subaru ületades enda ametlikke näitajaid vastavalt 11% ja 6% võrra. Kokku vaid viis marki jõudsid eesmärgini saavutada reaalsuses suurem säästlikkus kui katsepingil. Ühe katses osalenud margi kütusekulu vastas täpselt NEDC standardile, kuid kõigi ülejäänud markide kütusekulu oli reaalelus tunduvalt suurem. Mõõdetud hälbed ulatusid isegi kuni 14,4%.

Katse korraldati ajakirja Auto, Motor und Sport tavapärasel 275 km pikkusel Eco katserajal. Rada läbis külavaheteid, maanteid ja linnaliiklust ning katse viimane osa oli pühendatud eriti säästlikule sõidustiilile. Katsetatud sõidukite tegelikku kütusekulu kontrolliti ajakirja kohaselt „käsitsi”. Katses vaadeldi 600 uue automudeli kütusekulu viimase kahe aasta jooksul.