location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

uudis

Subaru boksertehnoloogia tähistab 50. sünniaastat

Mais 1966 võttis Subaru oma väikeauto Subaru 1000 jõuallikana kasutusele vesijahutusega neljasilindrilise mootori, mille korpus oli alumiiniumist ning silindrid horisontaalselt üksteise vastu paigutatud. Seda tüüpi mootorit on nüüdseks toodetud juba üle 16 miljoni ühiku ja enam ei lahku tehasest ükski Subaru ilma, et kapoti all poleks unikaalset boksermootorit.

Boksermootori kõige iseloomulikumaks jooneks on horisontaalselt asetatud silindrid. Kuna taolise paigutuse tõttu on kolvid sümmeetriliselt vastakuti, on boksermootor peaaegu vibratsioonivaba. Lisaks annab jõuallika lame ja madal profiil sõidukile madala raskuskeskme, mis suurendab stabiilsust ja parandab juhitavust.

Kapoti all täpselt keskele ja käigukastiga kohakuti paigutatud boksermootor on üks olulisemaid komponente Subaru sümmeetrilises veojõuskeemis. Just sümmeetrilise nelikveo ja hästibalansseeritud boksermootori tasakaalustatud kooslus annavad juhile maksimaalse kontrolli ja parima kontakti teega ka halbades oludes.

„Boksermootor, sümmeetriline veoskeem ja nelikvedu on Subaru põhiväärtused, mis on omased igale tõelisele Subarule. See tehnoloogia on viimase viie kümnendi jooksul pälvinud miljonite Subaru omanike kiidusõnu ning ettevõte on seda aastate jooksul pidevalt edasi arendanud,” lausus SUBARU Nordic AB Balti piirkonna juht Ringo Rahumeel.