EyeSight

Kavatseme ehitada maailma kõige turvalisemad autod, et mitte keegi ei saaks viga ei Subarus sõites ega Subaru tõttu.

EYESIGHT- Täiendav Silmapaar

Seetõttu hõlmab meie visioon lisaks autosviibijatele ka teisi liiklejaid, nagu jalgratturid ja jalakäijad.

Tõenduseks, et oleme sellega juba päris kaugele jõudnud, on see, et kolm viimast katsetatud mudelit said kõrgeimad ohutusalased hinded, mis eales antud, ja mitmed katseinstituudid on hinnanud need mudelid oma klassi parimateks.

Meie ohutuskontseptsiooni võtmeks on EyeSight juhiabisüsteem, mis on enam kui veerandsajandi jooksul kogunenud ekspertteadmiste tulemus. Süsteem põhineb stereokaameral, mis jälgib auto ees olevat teed.

Aastate jooksul on Subaru katsetanud nii laserit, radarit kui ka nende kombinatsioone. Hindamiste käigus on saanud selgeks, et hoolimata sellest, kui hästi need tehnoloogiad töötavad, on stereokaamera tehnoloogia liikluses tekkida võivate riskide tuvastamiseks ja neile reageerimiseks nii kiireim kui ka usaldusväärseim.

EyeSight toimib justkui täiendava silmapaarina, mis aitab juhil auto ees olevat maanteed jälgida ja tunnetada, millal teised sõidukid, jalgrattad või jalakäijad võivad potentsiaalseteks ohuks muutuda.

Kui süsteem tuvastab võimaliku kokkupõrke ohu, aeglustab EyeSight kahjustuste leevendamiseks automaatselt autot või - kui tingimused on sobivad - aitab kokkupõrget vältida. Lisaks automaatpidurdusele on Subaru välja töötanud hulga funktsioone, mis kasutavad stereokaamerat.

Muu hulgas on olemas kohanduv kiirushoidik, mis hoiab auto kiirust, et lihtsustada juhi tööd kiirteedel, samuti sõidurajal püsimise abisüsteem, mis aitab ohutuse tagamiseks rooli keerata. Subaru EyeSight juhiabisüsteem parandab auto toimivust kõigis valdkondades: sõitmisel, pööretel ja peatumisel.

Kaht kaamerat, mis toimivad justkui inimsilmad, kasutatakse auto ümbruse kolmemõõtmeliseks analüüsimiseks. Lisaks teiste sõidukite tuvastamisele suudab süsteem tuvastada ka loomi, takistusi, jalakäijaid ja jalgrattureid ning määrab täpselt nende kauguse, kuju ja kiiruse. 

Süsteem saab aidata juhti paljudes erinevates sõiduolukordades: see võib vähendada võimalikke kokkupõrkekahjustusi ja tingimuste sobivuse korral aidata kokkupõrkeid üldse vältida, vähendada pikkadel sõitudel juhi väsimust ja vale pedaali vajutamise korral peatada tahtmatu kiirenduse.

Subaru valis stereokaamera, kuna seda saab hästi positsioneerida, kaitsta ilmastiku ja tuule eest ning sellel on teiste juhiabiseadmetega võrreldes väga kiire reageerimisaeg.

EyeSighti vaatenurk on 35 kraadi ja süsteem näeb 130 meetri kaugusele auto ette. Stereokaamera eeliseks on, et see on halva nähtavuse suhtes vähem tundlik kui teised juhiabisüsteemid ning see töötleb tuvastatud teavet oluliselt kiiremini.

Kas soovite EyeSight juhiabisüsteemi kohta rohkem teada saada?

Näita kõiki Kas soovite EyeSight juhiabisüsteemi kohta rohkem teada saada?

KOKKUPÕRGET ENNETAV PIDURDUSSÜSTEEM

Kokkupõrkeohu korral hoiatab süsteem sõidukijuhti ohu eest. Kui juht ei reageeri, rakendab süsteem automaatselt pidurid, et kiirust vähendada või isegi auto peatada. Kui juht reageerib, aktiveeritakse momendisuunamine, mis aitab autot tõhusamalt juhtida.

KOKKUPÕRGET ENNETAV GAASIVÄHENDUS

Kui EyeSight on tuvastanud vahetult auto ees oleva takistuse, aga juht tagurdamise asemel lülitab sisse edasikäigu, siis annab gaasivähenduse turvasüsteem mitu lühikest hoiatussignaali, vilgutab märgutuld ja vähendab mootori võimsust. See aitab juhil vältida otsasõitu eesolevale takistusele või vähendada mistahes võimalikke kahjustusi.*

KOHANDUV KIIRUSHOIDIK

EyeSight on muutnud traditsioonilise kiirushoidiku kontseptsiooni. Stereokaamerad suhtlevad mootori, käigukasti ja pidurisüsteemidega ning teevad automaatseid kohandusi, et hoida eesoleva autoga kindlaksmääratud distantsi. Süsteem on mugav pikkadel sõitudel või tihedas liikluses, isegi pidevalt käivitamist ja peatamist nõudvas liikluses.

SÕIDUKIREA TUVASTUS

Väsimus võib viia selleni, et juht hakkab sõidurajal tahtmatult kõrvale kalduma. Kui süsteem tuvastab selle ja kiirus on vähemalt 60 km/h, siis väljastab EyeSight helisignaali ja süttib märgutuli, mis aitab juhil jääda oma sõidurajale. Juht saab hoiatuse ka siis, kui süsteem tuvastab, et auto hakkab teatud kiirusel sõites järgmisele rajale kalduma.

SÕIDURAJAL PÜSIMISE ABISÜSTEEM

Sõidurajal püsimise abisüsteem aitab juhil vältida tahtmatuid rajavahetusi. Stereokaamera tuvastab kiirteel emmal-kummal pool teie rada teise raja märgistused ja süsteem keerab automaatselt rooli, kui auto hakkab oma rajalt väljuma.

PIMENURGA TUVASTAMINE

Subaru tipptasemel tehnoloogia aitab vähendada pimenurki ja teeb pimedas sõitmise turvalisemaks. Meie ohutuskontseptiooni peamine eesmärk on vältida õnnetusi ja suurendada sõidumugavust ning pakkuda kõikidele autosviibijatele turvatunnet.

TAGANT LÄHENEVA SÕIDUKI TUVASTUS

Auto kere tagaossa paigaldatud andur tuvastab tagant läheneva sõiduki. Juhti hoiatatakse tahavaatepeeglis oleva LED-indikaatori abil.

AUTOMAATSED KAUGTULED

Stereokaamera abil tuvastab süsteem eestpoolt lähenevad tuled ja lülitab automaatselt kaugtuledelt lähituledele ja tagasi, et tagada pimedas selge ja ohutu nähtavus.

KURVITULED

Parempoolne ja vasakpoolne esituli valgustavad auto ees olevat teed ja järgivad rooli liikumist. See võimaldab sõiduki või jalakäija kiiresti tuvastada, mis tagab parema ohutuse pimedatel teedel.

Liiklusmärkide tuvastus

EyeSight loeb liiklusmärke ja kuvab kehtiva lubatud sõidukiiruse juhi ees olevale näidikule.**

 

* Kohanduv kiirushoidik on juhiabisüsteem, mis on mõeldud sõitmise hõlbustamiseks kiirteedel või sarnastel teedel. Süsteem ei ole automaatne sõidufunktsioon, mis suudaks arvestada kõikide liiklusoludega. Auto juhtimise eest vastutab juht.

**Kehtib mudelitele Outback alates MY21 ja Forester MY22.

Ohutuse tagamiseks ei tohi usaldada ainult ohutusfunktsioone. Selle süsteemi funktsioonidel on omad piirangud. Süsteemi töö ja piirangute kohta vt täpsemalt kasutusjuhendist. Palun küsige lisateavet oma edasimüüjalt.