Subaru - 50 aastat nelikveo kogemust
Täpselt 50 aastat tagasi alustas Subaru oma teekonda saamaks maailma juhtivaks nelikveoliste autode tootjaks. Subaru Leone 4WD oli toona esimene omataoline: unikaalselt funktsionaalne universaal, mis ühendas sõiduauto sõidumugavuse ja maastikuautodele omase jõudluse. See oli esimene omataoline, kuid sugugi mitte viimane – algselt nišitegijana alustanud Subaru on nüüdseks tootnud üle 20 miljoni nelikveolise auto.
Sündis see legend 1970ndate alguses, kui Subaru sai tellimuse Jaapani Tohoku elektrifirmalt: „Meil on hulganisti kliente ja rajatisi kohtades, kus on talvel palju lund ning keerulised sõiduolud. Meie töötajad peavad jõudma objektidele, et teha parandus- ja hooldustöid. Kas saaksite välja töötada meie vajadustele vastava nelikveolise universaalauto?“
Subaru insenerid andsid endast parima ja elektrifirma probleem lahendati. 1972. aasta suvel tõi Subaru välja Subaru Leone 4WD. See oli maailma esimene masstoodetud auto, mis ühendas tolleaegsete maastikusõidukite jõudluse praktilise sõiduauto kompaktsuse ja sõidumugavusega.
Uuenduslik Jaapani tehnoloogia
See polnud juhus, et Tohoku elektrifirma pöördus nelikveolise auto sooviga just Subaru poole. Subaru oli juba sel ajal tuntud kui uusima tehnoloogia kasutaja, eriti uuendusliku jõuülekande ja mootorilahenduste koha pealt.
See polnud juhus, et Tohoku elektrifirma pöördus nelikveolise auto sooviga just Subaru poole. Subaru oli juba sel ajal tuntud kui uusima tehnoloogia kasutaja, eriti uuendusliku jõuülekande ja mootorilahenduste koha pealt.
Teel tulevikku
Esimene nelikveoline prototüüp valmis universaali Subaru 1000 põhjal 1969. aastal. Sel ajal ei olnud nelikvedu enam sugugi uus asi, kuid sõiduautode puhul oli see endiselt suhteliselt tundmatu omadus. Nelivedu oli seni piirdunud peamiselt maastikusõidukitega, mida ka Tohoku elektrifirma oli kuni selle ajani kasutanud.
Maasturid polnud toona tegelikult eriti mugavad. Nende sõiduomadused jätsid soovida ja soojenduseta salongi tõttu pidid töötajad teel sihtkohta sageli külmetama. Tohokus oodati moodsat sõiduautot – nutikat universaali, mis oleks turvaline tavalistel teedel, aga viiks reisijad usaldusväärselt kohale ka keeruliste ilma- ja teeolude korral. See soov antigi Subarule edasi.
Subaru 1300 mudelil põhinevaid nelikveolisi universaalautosid toodeti kokku kaheksa tükki. Need olid põhimõtteliselt esiveolised autod, millel sai sisse lülitada tagaveo, samuti oli neil veidi kõrgem kliirens kui tavalisel Subaru 1300-l. Autod olid tarnimiseks valmis 1971. aastal ja neid kasutati tulevaste mudelite prototüüpidena.